Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit event is voorbij.

Introductieweken Congres

mei 30 @ 11:00 - 18:00

€15

Het Introductieweken Congres vindt plaats op dinsdag 30 mei 2017 te Amsterdam. Het Introductieweken Congres bestaat uit twee delen, die parallel zullen verlopen. Het ene deel bestaat uit workshops over de werving van nieuwe leden, de positionering en het imagobeheer van de vereniging. Hierbij worden verschillende ondersteunende communicatie- en marketingtechnieken behandeld in workshops van Jonge Honden, Randstad en Qompas. In het andere deel wordt aandacht besteed aan de introductieperioden. Er worden handvatten met betrekking tot media en (medische) veiligheid aangeboden. Deze workshops zullen worden gegeven door Fijbes – Consultancy & Trainingen, Lucas Stassen, Defensie en het Rode Kruis. De kosten voor dit congres bedragen maximaal 15 euro en inschrijven kan t/m 19 mei.

Ben jij verantwoordelijk voor het werven van nieuwe leden tijdens jullie stadsintroductie? (UIT, Kick-In, Eurekaweek, El Cid, OWee, AID etc.)

Kies dan uit onderstaande workshops en meld je hieronder aan:

Jonge Honden: creatieve acties en een sterke positionering, zo kiezen ze voor jouw vereniging! In het eerste deel van de training zal in kaart worden gebracht waar jouw vereniging voor staat. Wat onderscheidt jullie nou van anderen? Vervolgens zal er worden nagedacht over ludieke, creatieve en opvallende acties die je kunt inzetten.

Randstad: gedurende deze workshop zullen twee professionals jullie meenemen in het aantrekken van de juiste mensen via online kanalen. Hoe zit het met jullie vindbaarheid op Google en hoe schrijf je nou een pakkende, wervende promotietekst op je website.

Qompas: in deze interactieve workshop worden communicatiemiddelen voor het werven van leden onderzocht en mogelijke strategieën ontwikkeld. Vragen als ‘hoe ziet een perfecte pitch eruit als je potentiële leden aanspreekt op straat?’ en ‘Wat zijn de unique selling points van de vereniging?’ staan hierbij centraal om zodoende je vereniging met je promoteam goed op de kaart te zetten.

Cluse: bekend van het inmiddels razend populaire horlogemerk Cluse, zullen twee experts jullie tijdens deze workshop trainen op het gebied van sociale media marketing. Na afloop weet je precies hoe je een campagne op Facebook moet opzetten of op een ander social medium zoals Instagram.

Ben jij verantwoordelijk voor de organisatie van de introductieperiode/ kennismakingstijd bij jouw vereniging?

Kies dan uit onderstaande workshops en meld je hieronder aan:

Fijbes Trainingen: hoe sneller de nieuwe lichting van een vereniging zich als één voelt, des te beter dit is voor de vereniging. In deze workshop krijg je tips and tricks hoe je het groepsvormingsproces zo goed en soepel mogelijk kan laten verlopen. Hoe zorg je er voor dat ze bijvoorbeeld het idee hebben dat ze allemaal iets gemeen hebben ondanks dat ze allemaal ergens anders vandaan komen?

Lucas Stassen: in deze workshop gaan we in op vragen als ‘hoe gaan we om met de reguliere, main stream media en met de sociale media tijdens een introductieperiode?’, ‘wie is verantwoordelijk voor het bewaken van de beeldvorming?’ en ‘wat doe je als het toch misgaat?’. Aan de hand van voorbeelden zoomen we in op deze steeds belangrijkere bijzaak van een introductieperiode en proberen we tot inzichten en oplossingen te komen.

Defensie: Je staat voor een groep van een aantal honderd man die lid willen worden van je vereniging. Uiteraard heb je gezag doordat je een aantal jaar boven ze staat, maar hoe zorg je ervoor dat dit gezag ook constant blijft tijdens de kennismakingstijd? Door veel te schreeuwen? Of moet je op sommige momenten juist stil zijn? Oftewel de grote vraag: Hoe kun jij de beste leider zijn tijdens een kennismakingstijd?

Het Rode Kruis: na afloop van deze workshop kan je een slachtoffer in veiligheid brengen, de toestand van een slachtoffer beoordelen, hulpdiensten alarmeren en EHBO te verlenen bij o.a. flauwte, huidwonden, verstuiking, onderkoeling en oververhitting. Elke deelnemer ontvangt ook een bewijs van deelname.

Gegevens

Datum:
mei 30
Tijd:
11:00 - 18:00
Kosten:
€15
Evenement Categorie:

Locatie

Amsterdam
Amsterdam, + Google Maps